Monday, October 22, 2007

Kärnfamiljen har spelat ut sin roll.

En ny kampanj som drivs av Svenska evangeliska alliansen, med budskapet "Bevara äktenskapet", är just nu igång i Stockholms tunnelbanna.De tycker att vi ska bevara äktenskapet som den är nu idag, alltså äktenskapet mellan en man och en kvinna. För att vi alltid har haft det så och därför borde det alltid vara så. Och för att barnen tydligen mår bättre av att bo ihop med en mamma och en pappa. Jag har väldigt svårt för att förstå att könet, då menar jag det biologiska könet, spelar en stor roll om barnet mår bra eller inte. Men nu tycker jag att barn inte har något med äktensapet att göra överhuvudtaget. Att de ens använder sig av den argumentationen är obegripligt. Tro det eller ej, men alla som gifter sig skaffar inte barn. Men det finns säkert de som gifter sig, bara för att det förväntas av de. Idioter som inte kan tänka själva.
Äktenskap är något mellan två vuxna människor som vill vara tillsammans och som älskar varandra väldigt mycket. Så blanda inte in barnen i det hela.
En annan sak som jag inte helt förstår är, vad vinner dessa människor på att inte tillåta samkönade par ingå äktenskap? Eller vad förlorar de på att tillåta samkönade par att ingå äktenskap? Det är ju inte så att ju fler som gifter sig, ju mindre är äktenskapet värd. Jag förstår inte det riktigt.
Jag ser religionen som den stora boven här, jag menar om vi inte hade den religösa övertygelsen och vad den anser är "normalt" eller "vanligt" hade vi inte haft den debatten här i Sverige år 2007.

Läs: SVD

No comments: