Thursday, October 11, 2007

Idag vara jag på banken för att mitt kort inte funkade och jag behövde ta ut pengar. Mitt kort hade tydligen blivit avmagnitiserad och jag fick beställa en ny.
Bank-kvinnan vill övertyga mig om att beställa också ett maestro-kort. Jag vill inte ha ett maestro-kort. Jag har visa-kort som jag är väldigt nöjd med. Men på grund av att jag handlar på nätet, tyckte hon att jag kunde använda maestro-kortet vid såna tillfällen(?). Läskigt att banken har koll på var jag handlar och vad jag handlar.
Det slutade med att jag sa att jag skulle tänka på det och återkomma senare. Så brukar jag alltid säga när någon telefonförsäljare försöker övertyga mig om att köpa derars produkter. Men jag återkommer aldrig. Lite elakt men jag vill inte ha reklam i min telefon.

2 comments:

Piffling said...

Hej!

för att slippa telefon försäljare och annan markandsföring via telefon :
http://www.nix.nu/
anmäler man sig där så får dem INTE ringa till dig. bra va? =)

Hasan said...

Piffling: Jo jag vet det, men orka liksom. Låter som en massa jobb... ja jag vet... jag e lat. hahaha