Tuesday, October 23, 2007

Här står du, med allt jag velat ha.

Idag var jag på biblioteket för att lämna tillbaka en bok, som jag egentligen borde ha lämnat tillbaka för några dagar sen. Vilket jag hade glömt bort det helt och hållet. Att minnas är inte min starka sida precis. Har skit dåligt minne. Men hur som helst, jag träffade på en kille, som jag hade då dejtat för några år sen. Han kom fram till mig och frågade om jag kände igen han och så och hur jag hade haft det. För jag har inte sett honom på länge. Jag brukar inte vilja ha kvar kontakten med folk jag har gjort slut med och så. I never look back, darling! It distracts from the now.
Medans han babblade på en massa saker, stod jag där och tänkte varför jag hade gjort slut med honom. Han är ju snygg och allt det, tänkte jag. Dejtade honom inte så jättelänge heller. Kunde inte komma på varför jag dumpade honom. Men sen slog det mig varför han hade åkte ut. Han var usel på att hångla. Kändes som att han alltid höll på att äta upp mitt ansikte, när vi hånglade. Jag berättade aldrig det för honom att jag kände så, för det gör man ju bara inte. Han undrar säkert fortfarande varför han blev dumpad.

No comments: