Tuesday, August 28, 2007

Kristianstad here i come.

Det är dag två idag sen jag började plugga i Kristianstad. Lite blandade känslor e det. Kul att träffa på nya människor och sånt. Trots att många i min klass e väldigt tråkiga och normala. Och heterosexuella e de allihopa. Lite läskigt e det. Men som tur så finns det folk som jag kan umgås med. Så det känns ju bra.
Och förresten, så e jag en enda som e vänsterhänt i klassen. Vilket e så jävla konstigt, får vanligtvis brukar det va väldigt många vänsterhänta. I det klassrummet vi var på igår så har de små skrivplattor, eller vad de nu heter, som man fäller ner från höger sida för att skriva på. Skit konstigt att de inte har tänkt på oss som e vänsterhänta. Får väl ta upp det med läraren och se vad vi kan göra åt saken.

2 comments:

Anonymous said...

Hoho!
Har du varit på någon nollning då? Tycker det verkar så läskigt..! Du o ja har alltid gått i klasser med mkt vänsterhänta, men det kanske var jag som drog dem till oss?

Hasan said...

Anna: Nä jag har faktiskt inte gjort det. Folk ville gärna att jag också skulle följa med men jag kände inte så mycket för det.
Ja, det verkar som det. För i min klass finns det inga. Läskigt. Min klass e så standardiserade. men men.