Tuesday, September 05, 2006

Livmodersmassage och mycket mera

Hade min första föreläsning idag. Jippi. Det va väldigt spännande och väldigt intressant att lyssna på. Lärde mig idag tex att man utförde livmodermassage på kvinnor som "led" av hysteria. Det var såna kvinnor som man tyckte hade mycket åskiter och tog plats. Man trodde att det var livmoderna som vandrade i kroppen som gjorde att kvinnor fick hysteria. Så kvinnor fick livmodermassage och det var då man upptäcke klitoris. Det måste ha varit en stor dag för alla kvinnor. Eller inte, med tanke på att heterosexuella män fortfarande inte vet var den ligger.
Och igår var jag och Sara på nationen och skrev in oss. Yeay. Smålandsnation så klart, de hade mest vettiga människor. Sara som är från Malmö ville först skriva in sig på Malmönation men när vi såg vilka människor som var där ångrade hon sig och skrev in sig också på Smålandsnation. Det var bara snobbar och såna där typer som man helt inte ville förknippas med. Jävla moderater!!!
Det känns så vuxet att plugga på universitet. Dessutom så har jag börjat dricka mer kaffe än vanligt, det kan inte vara bra. Men det finns en kaffemaskin som står utanför vår sal. Den tar bara två kr för en kopp kaffe. Jippi. Slipper gå till mcdonalds när jag är kaffesugen. Så från och med nu ska jag börja spara mina små mynt, och inte kasta de på hemlösa, som jag gjorde innan.

PS: Har ännu inte kunnat övertyga Sara att sluta snusa. Fortsättning följer...

1 comment:

Anonymous said...

haha.. mer kaffe för hasan, hur ska detta gå?:P