Saturday, July 01, 2006


Igår var jag ute på landet och plockade jordgubbar. Det va jättekul, kändes som att va fyra år gammal igen och släpptes lös i en godisaffär. Man visste inte vilken man skulle plocka och vilken man skulle stoppa i sig. Alla såg så goda ut. Man vill ha mer och mer. Många föräldrar hade tagit med sig sina små barn för att också plocka jordgubbar. Barnen, som jag, åt mer än vad de plockade. De lät föräldrarna sköta det mesta av plockandet. Det va perfekt väder för att plocka jordgubbar, man blev brun samtidigt som man åt jordgubbar. Kan det bli bättre? Men efteråt kände jag att jag hade fått för mycket av det goda. Mådde lite illa av alla dessa jordgubbar. Kände hur den övre magmunnen öppnade sig och ville kasta upp alla jordgubbarna i magsäcken. Det va kul i alla fall.

1 comment:

Anonymous said...

haha.. dendär kommentaren om magmunnen får mig att tänka på gymnasiet.. vad hände med grillkvällen?? buuu!!!! vi måste ses snart..:(