Friday, June 02, 2006

Nässjö

En av många kyrkorna i Nässjö. Använde mig av den här kyrkan för att inte gå vilse i Nässjö. De som har varit i Nässjö vet att det e nästan helt omöjligt att gå vilse i Nässjö men för mig kändes det ganska tryggt att om jag hittade till kyrkan så skulle jag hitta vägen tillbaka hem. Efter några dagar kunde jag hitta hur lätt som helst i Nässjö. Det va absolut inga problem.
Något som gjorde att jag saknade tillbaka till Lund var att det inte fanns så många människor i Nässjö. Det va nästan alltid tomt på gatorna och på stan va det bara en handfull människor. Och de va inte så sociala. Man fick alltid själv ta insiativet och börja prata med de.
Det positiva med Nässjö e just att det inte finns så många som bor där. Vilket gör att man slipper köa en massa om man ska handla något. I Lund kan man inte ens köpa ett litet tuggummi utan att behöva köa minst en halvtimme. Men i Nässjö fanns det inga köer alls. Man gick bara in och köpte det man villa ha och gick ut igen. Ingen kö alls. Det va ganska skönt faktiskt. I Nässjö finns det till och med ett systembolaget. Kanske det viktigaste av allt. Och inga köer där heller.
Nässjö e en liten charmig stad med intressanta invånare. Om jag skulle välja mellan Nässjö och Lund, så skulle jag välja Lund. Me like Lund.

1 comment:

Anonymous said...

Underbart att höra DEJ av alla människor referera till en kyrka :D