Tuesday, June 27, 2006

Just nu har jag idétorka, har andra saker att tänka på än på min blogg. Men lugn jag kommer igen snart. Jag kanske inte har tillräkligt hög procent alkohol i blodet. Som tur så har vi flera Systembolag i Lund.
Börjar förstå varför folk tror att jag är alkoholist. Jag kanske pratar väldigt mycket om sprit och systemet. Men Hasan är ingen alkoholist. Jag svär. Men andra sidan, alla alkoholister säger väl att de inte är alkoholister. Hmmm det börjar bli kompliserad. Hur som helst, poängen är att jag inte är en alkoholist. Punkt slut. Jag vill inte prata om det.
Är hemma nu i Lund efter en vecka i Nässjö, som jag gillar mer och mer varje gång jag e där. Gillar bara inte att det inte finns någon H&M eller SF där. Tack och lov att Systembolaget finns där och tröstar mig. NEJ, jag är ingen alkoholist, så sluta tjata.
När jag då var i Nässjö så gillade jag ta ett glas vin när jag tex. dammsög lägenheten. Det gjorde hela grejen lite mer intressant. Ni borde verkligen testa det. Kände mig som en riktig hemmafru. Alkohol gör verkligen tråkiga saker mer intressantare. Stod där med ett glas vin i ena handen och dammsugaren i den andra, och öste på. Dessutom så är ett glas vin om dagen bra för din hälsa*.

*Gäller endast dig som är över 45 år gammal.

No comments: