Thursday, June 29, 2006

Hur många bögar krävs det för att få igång en dator?

Hemma igen nu efter två dagar i Malmö. Min kära och nära kompis Johan hade köpt en ny dator som han tydligen hade stora problem med att installera. Och gissa men han då ringer först av alla? Jo mig, som inte kan ett skit om datorer. Tyvärr så har jag tydligen inte ärvt den tekniniska genen som alla i släkten verkar ha. Och Johan e ju ännu värre än mig. Så där va vi två och försökte klura ut vilken kabel som skulle in vart osv. Jag tog hand om manualen, man har ju trots allt monterat många IKEA-möbler med hjälp av manualer. Det kunde inte va så mycket svårare. Men det va som att läsa på ett helt annat språk. Därför va vi tvungna att ringa två andra kompisar som vi trodde kunde fixa det bättre än oss. Men vi hade fel. Nu va vi fyra stycken bögar på en dator. Efter fler om och men, kändes det som att vi hade kommit en bit. Nu kunde det inte va mycket kvar. Kablarna va insatta och det va bara att sätta igång datorn och börja använda den, trodde vi. Men sen såg vi att det fanns en massa jävla cd-skivor man också skulle installera. Jag ska aldrig köpa en stationär. Det e bara en jävla massa jobb. Tacka vet jag bärabara datorerna.
Hur som helst, det började bli sent och folket drog sig hemåt. Själv orkade jag inte att åka hem och jag fick sova över.
När jag vaknade nästa morgon hade Johan redan gått upp och satt sig framför datorn som han hade äntligen fått igång. Efter några timmar drog jag också hem, lämnade Johan med sin nya installerade dator.

No comments: